elan S3
Długość całkowita | 9,25 m | Zbiornik wody | 140 l | |||
Długość kadłuba | 9,25 m | Zbiornik paliwa (diesel) | 45 l | |||
Długość linii wodnej (KLW) |
8,71 m | Moc silnika |
18 HP |
|||
Szerokość | 3,22 m | Powierzchnia żagla – GROT | 30,15 m2 | |||
Zanurzenie | 2,15/1,90 m | Powierzchnia żagla – FOK | 23,47m2 | |||
Wysokość masztu | 15,90 m | Powierzchnia żagla – GENNAKER | 75,00 m² | |||
Wyporność | 3690 kg | Kategoria CE | A | |||
Masa balastu | 895/1046 kg | Ilość koi max. | 4+2 |
Elan udoskonalił popularną serię E nadając jachtom wyższe osiągi dzięki zmniejszeniu masy kadłuba i nowej konstrukcji pokładu, tworząc ostatecznie wspaniały jacht żaglowy i pozostając wiernym filozofii Elan – filozofii jachtu, który nadaje się zarówno na regaty jak i do rekreacji.
Udoskonalona konstrukcja
Kadłub laminowany jest z wykorzystaniem najnowszej technologii VAIL (Vacuum assisted infusion lamination). Materiałem konstrukcyjnym jest winyloester, który tworzy także powłokę zewnętrzną, co znacznie zwiększa wytrzymałość, mechaniczne i chemiczne własności kadłuba. Wykorzystując powłokę żelową SVG, zespołowi Elan udało się osiągnąć optymalną odporność chemiczną przeciw osmozie. Kadłub ma konstrukcję wielowarstwową, wykorzystującą wielokierunkowo ułożone włókna szklane, rdzeń z pianki zamknięto komórkowej i pojedynczą warstwę wierzchnią w miejscach obciążonych. Mocna wewnętrzna struktura skutecznie rozkłada wszystkie obciążenia od stępki i olinowania przy minimalnej wygięciu kadłuba. Również pokład zbudowano w pełni z winyloestru laminowanego w technologii VAIL (Vacuum assisted infusion lamination) w konstrukcji wielowarstwowej, z wykorzystaniem rdzenia z pianki zamknięto komórkowej, aby zapewnić izolację termiczną i dźwiękową.