SERIA S
Elan udoskonalił popularną serię E, nadając jachtom wyższe osiągi dzięki zmniejszeniu masy kadłuba i nowej konstrukcji pokładu, a także tworząc ostatecznie wspaniały jacht żaglowy i pozostając wiernym filozofii Elan — jachtu, który nadaje się zarówno na regaty, jak i do rekreacji.
Udoskonalona konstrukcja
Kadłub jest laminowany, jego konstrukcja wykorzystuje najnowszą technologię VAIL (vacuum assisted infusion lamination). Materiałem konstrukcyjnym jest winyloester, który tworzy także powłokę zewnętrzną, co znacznie zwiększa wytrzymałość, mechaniczne i chemiczne własności kadłuba. Wykorzystując powłokę żelową SVG, zespołowi Elan udało się osiągnąć optymalną odporność chemiczną przeciw osmozie. Kadłub ma konstrukcję wielowarstwową, wykorzystującą wielokierunkowo ułożone włókna szklane, rdzeń z pianki zamknięto komórkowej i pojedynczą warstwę wierzchnią w miejscach obciążonych. Mocna wewnętrzna struktura skutecznie rozkłada wszystkie obciążenia od stępki i olinowania przy minimalnej wygięciu kadłuba. Również pokład zbudowano w pełni z winyloestru laminowanego w technologii VAIL w konstrukcji wielowarstwowej, z wykorzystaniem rdzenia z pianki zamkniętokomórkowej, która zapewnia izolacje: termiczną i dźwiękową.
Lekkie meble wewnętrzne zbudowano z połączenia fornirowanej sklejki light oak fineline (lekkiego drewna dębowego) z rdzeniem z pianki i jeszcze bardziej lekkiej sklejki Occume w miejscach ulegających mniejszemu zużyciu.
Aby zapewnić optymalną sztywność kadłuba, główna gródź ma konstrukcję wielowarstwową zbudowaną z materiałów kompozytowych.